Artificiële Intelligentie (AI) is een echte game changer voor professionals in de financiële sector. Deze opleiding is specifiek ontworpen om de klantenrelatie binnen banken en verzekeringsmaatschappijen te verbeteren en de communicatie met klanten te optimaliseren. Voor mensen in adviserende rollen die voortdurend met prospecten en klanten communiceren, biedt AI een unieke kans om sneller meer en betere berichten te schrijven. AI kan ook dienen als neutrale sparringpartner bij het voorbereiden en oefenen van klantgesprekken. Zo kunnen bankiers en verzekeringmakelaars veel tijd vrijmaken op de agenda en tegelijk de kwaliteit van de klantencommunicatie gevoelig verbeteren. Een duidelijke win-win, toch?
Echter, AI brengt ook uitdagingen met zich mee. Large Language Models (LLM) durven wel eens hallucineren, wat betekent dat ze dingen verzinnen die in werkelijkheid niet bestaan. Of ze voegen in een email naar een klant een belofte toe die je eigenlijk niet kunt houden. En is het wel een goed idee om gevoelige klanteninformatie aan zo’n chatbot toe te vertrouwen? Bewust leren omgaan met AI-tools is dan ook noodzakelijk.
Volgende doelstellingen worden tijdens de opleiding behandeld:
Deze opleiding biedt medewerkers de tools en kennis om de communicatie met klanten te verbeteren en de klantenrelatie te versterken, wat leidt tot een hogere klantentevredenheid en effectievere interacties.
Punten/Uren
Bank: 6u algemeen
Verzekeringen: 6u algemeen
Hypothecaire kredieten: 6u algemeen
Consumentenkredieten: 6u algemeen
Geregelde bijscholing
Liever op een andere datum? Schrijf u in op de interesselijst.
De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen, met name door finance professionals die een dieper inzicht willen verwerven in artificiële intelligentie in relatie met klanten.
Personal development opleiding: deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis.
INHOUD
Deze praktijkgerichte opleiding is speciaal ontworpen voor medewerkers in de financiële sector en richt zich op het verbeteren van de klantenrelatie. De cursus leert hoe standaard AI-tools kunnen worden gebruikt om sneller en effectiever berichten voor klanten te schrijven en de voorbereiding van klantgesprekken naar een hoger niveau te tillen, zonder vertrouwelijke klantgegevens te gebruiken. De nadruk ligt op het vermijden van de valkuilen van AI door gebruik te maken van persona’s als genuanceerd vertrekpunt, gecombineerd met contextrijke prompts.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).
Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie
Filip Palmans
Private banking & asset management
Retail banking
Personal development